EU07-193 Piko

14 listopada 2014 trafił na półki sklepów od dawna oczekiwany model popularnej lokomotywy EU07 od firmy PIKO w nowym malowaniu PKP Cargo. Jakość wykonania jest na bardzo wysokim poziomie, od ilości detali w jaki jest wyposażony, po silnik, który mimo iż jest trójbiegunowy, nie odstępuje od silników pięciobiegunowych Roco. Zapraszam do przeczytania pełnego opisu oraz obejrzenia szczegółowej galerii zdjęć.

Wyszukaj w sklepach


 

Kalendarz wydarzeń

Styczeń 2020
Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Ostatnio na forum

Źródła nie znaleziono

Lokomotywa ST44: Wymiana akcesoriów

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Lokomotywa ST44: Wymiana akcesoriów

Lokomotywa ST44 od Roco zawiera w zestawie dodatkowe części do samodzielnego montażu. Fabrycznie zamontowany jest osprzęt umożliwiający korzystanie z modelarskiego sprzęgu. Jeśli nasz model będzie jeździł solo (bez wagonów) lub korzystał tylko z jednego sprzęgu, możliwa jest wymiana osprzętu na upodabniający do oryginalnych lokomotyw ST44. Poniżej przygotowałem krótki poradnik jak wymienić osprzęt w modelu.



Uwaga!

Przed przystąpieniem do jakichkolwiek modyfikacji zalecam dobrze umyć ręce, aby nie zostawiać tłuszczu oraz śladów odcisków na modelu.

Cel:
Montaż/wymiana dodatkowych akcesoriów.

Czas pracy:
~ 30 minut

Dotyczy:

  • ST44-003 (Roco 62782)
  • ST44-1028 (Roco 62763/62764)
  • M62-3513 (Roco 62767/62768)
  • ST44-199 (Roco 62765/62766)
  • ST44-985 (Roco 72700/72701)
  • ST44-008 (Roco 62769)
  • ST44-013 (Roco 72697)
  • ST44-717 (Roco 72706/72707)
  • ST44-895 (Roco 62759)

Wymagane narzędzia:

  • pęseta
  • nożyk/skalpel modelarski

 

Ogólny widok modelu:





ETAP 1
Demontaż fabrycznie zamontowanego osprzętu.

Pierwszym etapem naszej pracy jest demontaż zderzaków, imitacji sprzęgu, przewodów oraz zgarniacza.

Zderzaki spokojnie wyjmujemy palcami, chwytając je w poziomie - nie w pionie! - można przypadkowo złamać tarczę zderzaka, gdy zakleszczy się w trzpieniu.

Zgarniacz może być dosyć mocno zaklinowany w otworach. Ja delikatnie umieściłem pęsetę w otworach pomiędzy zgarniaczem, a budą modelu i naciskałem raz z jednej - raz z drugiej strony ku dołowi - bez problemu powoli wychodził z gniazd.

Gniazdo sprzęgu modelarskiego wyjmujemy bez żadnego oporu palcami pociągając go do siebie (o ile model leży na boku).

Przewody i imitację sprzęgu (hak) wyciągamy delikatnie pęsetą. Nie powinno być większego oporu podczas wyciągania. Jeśli tak by się stało, proponuję wypchnąć je delikatnie z drugiej strony - od wewnątrz. Gdy będziemy wyciągali przewody lub hak ze zbyt dużą siłą, możemy uszkodzić akcesoria.

Ogólny widok na akcesoria fabrycznie zamontowane w modelu:



ETAP 2:
Opis i przygotowanie dodatkowych akcesoriów.

Do zestawu wraz z lokomotywą, Roco daje nam woreczek z dodatkowymi akcesoriami.

Imitacje sprzęgów (haki):

I przewody:

W prawdziwej lokomotywie ST44, przewody są oparte i zapięte w specjalnych miejscach na zgarniaczach.
W modelu, przewody oparte są na stelażach, takich jakie używane są w wagonach. Aby model był jak najbardziej zgodny z oryginałem, musimy uciąć stelaże nożykiem lub skalpelem modelarskim.

Następnie lekko zaginamy palcami przewody ku dołowi, aby zrobił się większy łuk:

 

ETAP 3:
Montaż dodatkowych akcesoriów - wymiana osprzętu.

Akcesoria montujemy w odwrotnej kolejności do ich rozmontowywania.

Strony innych kolekcjonerów

Polecane sklepy modelarskie

Ankieta | Opinie o sklepach

O mnie
   
Informacje o stronie i prawa autorskie

Jestem kolekcjonerem modeli H0 głównie epoki V i VI kolei polskich, czeskich oraz niemieckich.

więcej...

 

Niniejsza strona internetowa ma charakter wyłącznie informacyjny. Przedstawia recenzję modeli z mojej kolekcji z krótkim opisem oraz obszerną galerią zdjęć. Z góry przepraszam za możliwe drobne błędy w opisach taboru oraz proszę o informacje w przypadku ich wychwycenia. Zezwalam na kopiowanie i wykorzystywanie zdjęć oraz treści z niniejszej strony, wyłącznie pod warunkiem umieszczenia informacji o źródle oraz wcześniejszego poinformowania mnie o tym drogą e-mail. Zabraniam wykorzystywania zdjęć oraz treści w celach komercyjnych.

O stronie | Mapa strony


facebook twitter googleplus