EU07-193 Piko

14 listopada 2014 trafił na półki sklepów od dawna oczekiwany model popularnej lokomotywy EU07 od firmy PIKO w nowym malowaniu PKP Cargo. Jakość wykonania jest na bardzo wysokim poziomie, od ilości detali w jaki jest wyposażony, po silnik, który mimo iż jest trójbiegunowy, nie odstępuje od silników pięciobiegunowych Roco. Zapraszam do przeczytania pełnego opisu oraz obejrzenia szczegółowej galerii zdjęć.

Wyszukaj w sklepach


 

Kalendarz wydarzeń

Sierpień 2020
Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Ostatnio na forum

Źródła nie znaleziono

Roco 76806 (Eaos 31 51 5363 704-8)

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Eaos 31 51 5363 704-8

Model czteroosiowego odkrytego wagonu towarowego serii Eaos, typu C462W. Przeznaczony jest do przewozu masowych ładunków sypkich (węgiel, piasek, ruda, kruszywa) oraz ładunków sztukowych.




Informacje o modelu:

Jest wykonany z formy wykupionej przez Roco firmy Klein Modellbahn. Model bardzo wysokiej jakości. Posiada wiele detali oraz pokrętłą hamulcowe do samodzielnego montażu.

Niestety model ma jedną poważną wadę.
Podwozie modelu, montowane jest w odwrotną stronę niż powinno być. Samo nadwozie również przygotowane jest błędnie. Pokrętła hamulcowe w wagonie, montowane są do strony czoła ze stopniami wejściowymi na budzie. W modelu jest odwrotnie. W stronę czoła ze stopniami skierowane są przełączniki.
Istnieje możliwość naprawy tego błędu. Poradnik jak to naprawić napisałem tutaj.

Pod galerią zdjęć umieściłem opis elementów, które poddałem drobnym modyfikacjom.

Seria i nr inwentarzowy: Eaos 31 51 5363 704-8
Typ: C462W (węglarka)
Zarząd: PKP Cargo
Zakład: b/d
Epoka: VIa
Rev.: 17.06.2010
Nr katalogowy: Roco 76806
W sprzedaży od: 2013 r.
Cena: ~130 zł
Moja ocena: (4/5)


Dane techniczne:

Typ sprzęgów: Żabka
Długość modelu: 161 mm
Ilość osi: 4


Galeria:



Modyfikacje:

Koła
Roco daje nam fabrycznie zamontowane błyszczące koła. Wyglądają one nienaturalnie, lecz są montowane w większości modeli na rynku. Jedynie pamiętam, że firma Klein Modellbahn montowała w swoich modelach koła matowe. Ja postanowiłem koła zamontowane w modelu węglarki Roco pomalować na czarno (zgodnie z oryginalną wersją prawdziwego wagonu 415W).


Stopnie wejściowe
Stopnie wejściowe w modelu malowane są na kolor nadwozia - czyli niebieski. W oryginalne stopnie te są czarne w przypadku wagonu w nowym niebieskim malowaniu PKP Cargo. Postanowiłem pomalować je na właściwy kolor. To samo dotyczy przełączników


Zderzaki
Aby zderzaki w modelu nie wyglądały zbyt sztucznie, zgodnie z oryginalną wersją prawdziwego wagonu pomalowałem trzpień każdego zderzaka na czarny matowy kolor.


Stopnie manewrowego
Podobnie jak stopnie wejściowe, przełączniki i zderzaki, stopnie manewrowego pomalowałem w połowie na czarny matowy kolor nakładając na podest białą otoczkę.


Koła hamulcowe
Producent dołącza do modelu koła hamulcowe do samodzielnego montażu. W węglarce jest specjalne miejsce na te koła, lecz niestety przez wadę fabryczną, ja postanowiłem umieścić je po drugiej stronie wagonu. Dodatkowo w zestawie pokrętła są bardzo małe (w oryginalnych wagonach C462W są dużo większe - niektóre są takie jak w wagonach typu 415W). Po zamówieniu części serwisowych Roco, postanowiłem zamontować pokrętła z wagonu 415W.

Pokrętła w oryginalnym wagonie i modelu:

Strony innych kolekcjonerów

Polecane sklepy modelarskie

Ankieta | Opinie o sklepach

O mnie
   
Informacje o stronie i prawa autorskie

Jestem kolekcjonerem modeli H0 głównie epoki V i VI kolei polskich, czeskich oraz niemieckich.

więcej...

 

Niniejsza strona internetowa ma charakter wyłącznie informacyjny. Przedstawia recenzję modeli z mojej kolekcji z krótkim opisem oraz obszerną galerią zdjęć. Z góry przepraszam za możliwe drobne błędy w opisach taboru oraz proszę o informacje w przypadku ich wychwycenia. Zezwalam na kopiowanie i wykorzystywanie zdjęć oraz treści z niniejszej strony, wyłącznie pod warunkiem umieszczenia informacji o źródle oraz wcześniejszego poinformowania mnie o tym drogą e-mail. Zabraniam wykorzystywania zdjęć oraz treści w celach komercyjnych.

O stronie | Mapa strony


facebook twitter googleplus