EU07-193 Piko

14 listopada 2014 trafił na półki sklepów od dawna oczekiwany model popularnej lokomotywy EU07 od firmy PIKO w nowym malowaniu PKP Cargo. Jakość wykonania jest na bardzo wysokim poziomie, od ilości detali w jaki jest wyposażony, po silnik, który mimo iż jest trójbiegunowy, nie odstępuje od silników pięciobiegunowych Roco. Zapraszam do przeczytania pełnego opisu oraz obejrzenia szczegółowej galerii zdjęć.

Wyszukaj w sklepach


 

Kalendarz wydarzeń

Styczeń 2019
Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Ostatnio na forum

Źródła nie znaleziono

Porównanie wagonów osobowych ZB (Tillig 74824 vs ACME 90026)

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Porównanie wagonów osobowych ZB

Mimo, że wagony są trochę innego typu oraz okresu, spróbowałem je pomiędzy sobą porównać pod względem wykonania oraz szczegółowości. Niestety przez kiepskie warunki w mieszkaniu, zdjęcia nie odzwierciedlają w pełni kolorów obu wagonów. Z góry przepraszam, jeśli w poniższym porównaniu popełniłem jakieś błędy.

 

 

 

Opis ogólny:

Wagon Tillig 74824 jest drugą odsłoną wagonu Z2B firmy Tillig w malowaniu PKP InterCity.
Wcześniejszy wypust nosił numer katalogowy Tillig 501033 i posiadał oznaczenia Bdmnu 51 51 21-70 085-7.

Wagon ACME 90026 jest trzecim wagonem typu Z1B w malowaniu spółki InterCity.
Poprzednie dwa z numerami B11mnouz 61 51 21-90 020-8 oraz B11mnouz 61 51 21-90 024-0 nabyć można było w zestawie "Polonia" ACME 55062.

Nr katalogowy: Tillig 74824
ACME 90026
Seria i nr inwentarzowy: Bdmnu 51 51 21-70 088-1 B11mnouz 61 51 21-90 021-6
Typ: Z2B Bautzen Z1B Henschel
Zarząd: PKP InterCity
PKP InterCity
St. maci.: W-wa Grochów W-wa Grochów
Epoka: Vc Vc
Klasa: 2 kl. (11 przedziałów / po 8 siedzeń) 2 kl. (11 przedziałów / po 6 siedzeń)
Rewizja: 11.09.2003 04.06.2008
Wózki: GP200 MD253 / MD524
W sprzedaży od: 2013 r. 2012 r.
Cena: ~180 zł ~190 zł
Moja ocena: (3/5) (4,5/5)
Foto:
Zdjęcie zapożyczone ze strony:
http://swr.podkarpackakolej.net/kategoria/IC

Zdjęcie zapożyczone ze strony:http://vagonWEB.cz

 

Różnice w modelach:


(1) DACH

 Tillig:  ACME:
Model ma błędnie odwzorowany dach. Powinien być taki, jak w modelu ACME. Ponadto dach w modelu Tillig-a jest odczepiany od budy wagonu i kiepsko do niego przylega. Posiada dobrze odwzorowany dach.



 
(2) OKNA

Co do wagonu ACME, mam pewność, że okna WC i okna przy drzwiach od strony korytarza są prawidłowo odwzorowane. Natomiast w przypadku TIllig-a mam pewne wątpliwości. Raz, że okna wydają mi się za wąskie (lecz nie mam pewności, czy nie było tak faktycznie - na zdjęciach prawdziwego wagonu ciężko to stwierdzić), to dwa, że okna w WC powinny być uchylne w połowie, a nie w 1/3.

 Tillig:  ACME:
Możliwe, że zbyt wąskie.
Ponadto okno WC powinno być uchylane w połowie.
Prawidłowe.

 

(3) ZDRZAKI

 Tillig:  ACME:
Zbyt zaokrąglone zderzaki. Bardziej proste.

 

(4) ŚWIATŁA KOŃCA SKŁADU

 Tillig:  ACME:
Jak zwykle brak świateł - jedynie zamalowane na czerwono. Posiada.

 

(5) WC:

 Tillig:  ACME:
Brak imitacji wnętrza WC. Posiada.

 

(6) SIEDZENIA:

 Tillig:  ACME:
Producent poszedł całkowicie na łatwiznę. Raz, że siedzenia są wspólnym elementem prawie całego wnętrza wagonu, stąd nie wyróżniają się kolorem, to dwa, że odzwierciedlają 8 miejsc w przedziale, zamiast 6! Bardzo dokładnie odwzorowane wnętrze przedziału.

 

(7) KORYTARZ:

 Tillig:  ACME:
Najmniejsza linia oporu. Jedynie pomalowane ramki okien i drzwi do przedziałów. Oszklone drzwi oraz okna przy każdym przedziale.

 

(8) KOLORYSTYKA:

Wagony obu producentów znacznie się różnią od siebie kolorystyką nadwozia.
Poniżej przedstawiam jak mniej więcej się ona prezentuje.

 BRAK PEŁNEGO OZNACZENIA STACJI MACIERZYSTEJ:

Tak jak w przypadku wagonu Tillig 501033, tak i w tym Tillig olał sprawę braku napisu "Grochów".
Pozostawiam ten fakt bez komentarza.

 

 

Żeby było mało tego, pewnie każdy zauważył, że wózki w modelu Z2B Tillig-a strasznie latają na wszystkie strony. Podczas jazdy tego efektu oczywiście nie ma, ale gdy weźmiemy wagon do ręki, obracają się o 360 stopni i łatwo pomylić później strony.

 

Galeria:

Strony innych kolekcjonerów

Polecane sklepy modelarskie

Ankieta | Opinie o sklepach

O mnie
   
Informacje o stronie i prawa autorskie

Jestem kolekcjonerem modeli H0 głównie epoki V i VI kolei polskich, czeskich oraz niemieckich.

więcej...

 

Niniejsza strona internetowa ma charakter wyłącznie informacyjny. Przedstawia recenzję modeli z mojej kolekcji z krótkim opisem oraz obszerną galerią zdjęć. Z góry przepraszam za możliwe drobne błędy w opisach taboru oraz proszę o informacje w przypadku ich wychwycenia. Zezwalam na kopiowanie i wykorzystywanie zdjęć oraz treści z niniejszej strony, wyłącznie pod warunkiem umieszczenia informacji o źródle oraz wcześniejszego poinformowania mnie o tym drogą e-mail. Zabraniam wykorzystywania zdjęć oraz treści w celach komercyjnych.

O stronie | Mapa strony


facebook twitter googleplus