EU07-193 Piko

14 listopada 2014 trafił na półki sklepów od dawna oczekiwany model popularnej lokomotywy EU07 od firmy PIKO w nowym malowaniu PKP Cargo. Jakość wykonania jest na bardzo wysokim poziomie, od ilości detali w jaki jest wyposażony, po silnik, który mimo iż jest trójbiegunowy, nie odstępuje od silników pięciobiegunowych Roco. Zapraszam do przeczytania pełnego opisu oraz obejrzenia szczegółowej galerii zdjęć.

Wyszukaj w sklepach


 

Kalendarz wydarzeń

Lipiec 2020
Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Ostatnio na forum

Źródła nie znaleziono

Piko 96361 (EP07-187)

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

EP07-187

Model polskiej pasażerskiej lokomotywy elektrycznej EP07 typu 4E, wyprodukowanej we Wrocławiu - są to przebudowane lokomotywy serii EU07. W Polsce lokomotywa ta, przez kolejarzy jak i miłośników kolei nosi nazwę "siódemka".

Więcej informacji: Wikipedia (PL) | Kolejowa klatka

 

Informacje ze strony SK-Model:

Model prezentuje lokomotywę EP07-187 z Zakładu Taboru w Żurawicy, w malowaniu z żółtymi czołami,po naprawie rewizyjnej wykonanej 31.05.2001 r. przez ZNTK Oleśnica,w którym lokomotywa ta występowała aż do roku 2006.
Lokomotywa EP07-187 (również jeszcze przed przebudową, jako EU07-187) była przez wiele lat
przydzielona do lokomotywowni w Dębicy, która po utworzeniu zakładów taboru w roku 1997 stała się jedynie
sekcją Zakładu Taboru w Tarnowie, a od września 1999 roku - Zakładu Taboru w Żurawicy.
Dlatego też, niejako dla podkreślenia "dębickiego przydziału", w środkowych oknach czołowych lokomotywy
EP07-187 przez kilka lat znajdowały się żółte nalepki z napisem Dębica, co również zostanie odtworzone
w modelu.

Dedykowane wagony do modelu:

Model lokomotywy EP07-187 firmy Piko jest specjalnie dedykowany do modelu czterowagonowego
zespołu piętrowego serii Bhp ze stacji Rzeszów (Rivarossi nr kat. HRS4228).
Umożliwi to zestawienie składu pociągu w pełni zgodnego z rzeczywistością.


Informacje o modelu:

Seria i nr inwentarzowy:
EP07-187
Typ: 4E (elektryczna uniwersalna)
Zarząd: PKP
Przydział: Zakład Taboru w Żurawicy
CM Żurawica
Epoka: Vb
Rev.: 31.05.2001
Nr katalogowy: Piko 96361
W sprzedaży od: 11 grudnia 2014
Cena: ~550 zł
Moja ocena: (4,5/5)
Uwagi:  


Dane techniczne:

Typ sprzęgów: Żabka
Oświetlenie: Białe (ciepłe) / czerwone
Rodzaj oświetlenia: LED
Pantografy: AKP-4E / Nożycowe (dwa)
Ilość osi: 4
Silnik: 3-biegunowy
Koło zamachowe: Tak (dwa)
Długość modelu: 182 mm
Waga: 353 g
Rozstaw osi: 34,95 mm
Średnica kół: 14,1 mm
Dekoder cyfrowy: Nie (gniazdo dekodera 22-pin / Plux)
Gumowe obręcze: 2 (w dwóch osiach, po jednej na oś)


Dedykowane akcesoria:

Dekoder jazdy: ESU 54617 (ESU LokPilot V4.0 PluX22 22-pin)
Zimo MX633P22
Dekoder jazdy i dźwięku: Piko 56352 (z dźwiękami EU07/ET41)


Przykładowe ustawienie długiego adresu CV1:

CV1=187: CV17=192
CV18=187
CV29=38


Zalety i wady modelu:

Zalety modelu:
pełna zgodność malowania i oznaczeń z oryginałem
cicha praca silnika
bardzo realistyczna barwa światła białego
wysoka ilość detali (imitacje sprzęgów powietrznych)
płytka elektroniczna na bardzo wysokim poziomie
cena

Wady modelu:
białe wnętrze reflektorów, przez które model wygląda bardziej "sztucznie"


Galeria:

Oświetlenie:

Model po zamalowanych wypełnieniach reflektora oraz wymienionych poręczach na szare:


Montaż dekodera Zimo MX633P22 w lokomotywie:

Przed demontażem nadwozia lokomotywy, zalecam zdemontować w pierwszej kolejności czołownicę ze zgarniaczami oraz zderzakami, z obu stron modelu. Ewentualnie można zdemontować wyłącznie sprzęgi ogrzewania, ale demontaż tych elementów jest trochę bardziej ryzykowny oraz trudniejszy.

Do rozdzielenia nadwozia z podwoziem zalecam użycia czterech wykałaczek, które należy podłożyć w specjalne miejsca (widoczne na zdjęciach).

Strony innych kolekcjonerów

Polecane sklepy modelarskie

Ankieta | Opinie o sklepach

O mnie
   
Informacje o stronie i prawa autorskie

Jestem kolekcjonerem modeli H0 głównie epoki V i VI kolei polskich, czeskich oraz niemieckich.

więcej...

 

Niniejsza strona internetowa ma charakter wyłącznie informacyjny. Przedstawia recenzję modeli z mojej kolekcji z krótkim opisem oraz obszerną galerią zdjęć. Z góry przepraszam za możliwe drobne błędy w opisach taboru oraz proszę o informacje w przypadku ich wychwycenia. Zezwalam na kopiowanie i wykorzystywanie zdjęć oraz treści z niniejszej strony, wyłącznie pod warunkiem umieszczenia informacji o źródle oraz wcześniejszego poinformowania mnie o tym drogą e-mail. Zabraniam wykorzystywania zdjęć oraz treści w celach komercyjnych.

O stronie | Mapa strony


facebook twitter googleplus