EU07-193 Piko

14 listopada 2014 trafił na półki sklepów od dawna oczekiwany model popularnej lokomotywy EU07 od firmy PIKO w nowym malowaniu PKP Cargo. Jakość wykonania jest na bardzo wysokim poziomie, od ilości detali w jaki jest wyposażony, po silnik, który mimo iż jest trójbiegunowy, nie odstępuje od silników pięciobiegunowych Roco. Zapraszam do przeczytania pełnego opisu oraz obejrzenia szczegółowej galerii zdjęć.

Wyszukaj w sklepach


 

Kalendarz wydarzeń

Wrzesień 2021
Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Ostatnio na forum

Źródła nie znaleziono

Piko 59464 (SP42-071)

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

SP42-071

Model lokomotywy spalinowej polskiej produkcji typu 101D serii SP42 wyprodukowanej przez firmę Fablok w Chrzanowie przeznaczonej głównie do prowadzenia składów pasażerskich. Produkcja odbywała się w latach 1967-1978 jako modyfikacja lokomotyw SM42. Łącznie dla PKP zbudowano 268 maszyn tego typu. Najbardziej popularną barwą tych lokomotyw w Polsce, jest barwa zielona z pomarańczowym pasem oraz jedną strzałką skierowaną w dół na czołach lokomotywy. Przez kolejarzy jak i miłośników kolei, nosi nazwę "Kociołek". Lokomotywa SP42-071 została już skreślona z inwentarza i zezłomowana, lecz do roku 2009 była używana przez spółkę PKP Cargo w Poznaniu.

Więcej informacji: Wikipedia (PL) | Kolejowa klatka


Informacje o modelu:

Model posiada oświetlenie białe oraz czerwone, zgodne z kierunkiem jazdy. Przy każdej lampie zamontowane są diody LED (SMD). Wyposażony jest w gniazdo dekodera 8-pin. Napęd jest bardzo stabilny i cichy - rusza od najmniejszych napięć. W modelu zamontowany jest silnik trójpolowy z dwoma kołami zamachowymi.

Więcej informacji: SK Model

 

Seria i nr inwentarzowy:
SP42-071 (nr fabryczny: 101D-8913/1974)
Typ: 101D (spalinowa, pasażerska)
Zarząd: PKP
Przydział: MZ Czerwieńsk
Epoka: Va
Rev.: 30.07.1999
Nr katalogowy: Piko 59464
W sprzedaży od: 11 lutego 2013
Cena: ~400 zł
Moja ocena: (4/5)
Uwagi:
Przed jazdą zalecane jest przeczyszczenie kół.

Zalety modelu:
pełna zgodność malowania i oznaczeń z oryginałem
cicha praca silnika
cena

Wady modelu:
uproszczony osprzęt na czołach modelu
napęd trójpolowy
słaba kompatybilność z niektórymi dekoderami (kiepska praca modelu: szarpanie, itp.)
zakupie wymaga czyszczenia kół (użytkownicy skarżą się na nagłe zatrzymywanie się modelu podczas jazdy)
źle dobrane przełożenia (w analogu przy napięciu 12V model osiąga zawrotną prędkość)


Dane techniczne:

Typ sprzęgów: Żabka
Oświetlenie: Białe (ciepłe)
Rodzaj oświetlenia: LED
Ilość osi: 4 (wszystkie napędzane)
Silnik: 3-polowy
Koło zamachowe: Tak (dwa)
Miejsce na głośnik: Tak (owalny, 13 mm średnicy)
Długość modelu: 163 mm
Waga: 282 g
Dekoder cyfrowy: Nie (gniazdo dekodera 8-pin)
Gumowe obręcze: 2 (w dwóch osiach, po jednej na oś)


Galeria:



Porównanie barw SP42-071, SM42-567, SM42-865 i SM42-1021:



Zdjęcia SP42-071:

Źródło zdjęć: Wikipedia

Strony innych kolekcjonerów

Polecane sklepy modelarskie

Ankieta | Opinie o sklepach

O mnie
   
Informacje o stronie i prawa autorskie

Jestem kolekcjonerem modeli H0 głównie epoki V i VI kolei polskich, czeskich oraz niemieckich.

więcej...

 

Niniejsza strona internetowa ma charakter wyłącznie informacyjny. Przedstawia recenzję modeli z mojej kolekcji z krótkim opisem oraz obszerną galerią zdjęć. Z góry przepraszam za możliwe drobne błędy w opisach taboru oraz proszę o informacje w przypadku ich wychwycenia. Zezwalam na kopiowanie i wykorzystywanie zdjęć oraz treści z niniejszej strony, wyłącznie pod warunkiem umieszczenia informacji o źródle oraz wcześniejszego poinformowania mnie o tym drogą e-mail. Zabraniam wykorzystywania zdjęć oraz treści w celach komercyjnych.

O stronie | Mapa strony


facebook twitter googleplus