EU07-193 Piko

14 listopada 2014 trafił na półki sklepów od dawna oczekiwany model popularnej lokomotywy EU07 od firmy PIKO w nowym malowaniu PKP Cargo. Jakość wykonania jest na bardzo wysokim poziomie, od ilości detali w jaki jest wyposażony, po silnik, który mimo iż jest trójbiegunowy, nie odstępuje od silników pięciobiegunowych Roco. Zapraszam do przeczytania pełnego opisu oraz obejrzenia szczegółowej galerii zdjęć.

Wyszukaj w sklepach


 

Kalendarz wydarzeń

Grudzień 2019
Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Ostatnio na forum

Źródła nie znaleziono

Piko 59265 (SM42-1069) PKP Cargo

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

SM42-1069 PKP Cargo

Model lokomotywy spalinowej polskiej produkcji typu 6D serii SM42 wyprodukowanej przez firmę Fablok w Chrzanowie. Produkcja odbywała się w latach 1965-1992. Łącznie zbudowano 1822 maszyny (z tego 1157 dla PKP). Oprócz na rynek Polski, lokomotywy produkowane były również do Maroka (w 37 egzemplarzach) oraz Iraku (6 egzemplarzy). Najbardziej popularną barwą tych lokomotyw w Polsce, jest barwa zielona z pomarańczowym pasem oraz dwiema strzałkami skierowanymi w dół na czołach lokomotywy (tzw. sierżant). Przez kolejarzy jak i miłośników kolei, nosi nazwę "Stonka".

Więcej informacji: Wikipedia (PL) | Kolejowa klatka

Opis SK-Model:

Lokomotywa SM42-1069 rozpoczęła służbę na PKP w grudniu 1985 roku, w Lokomotywowni Szczecin Gł., a następnie - od 01.10.1989 r. - przydzielona została do MD Szczecin Port Centralny.
Po likwidacji DOKP i utworzeniu Zakładów Taboru, od 1 lipca 1997 lokomotywa ta znalazła się niejako automatycznie na stanie MT Szczecin, aby po kolejnych zmianach strukturalnych - od 01.10.2001 roku, znaleźć się na stanie Zakładu Taboru PKP Cargo w Szczecinie.   

Po podziale taboru PKP pomiędzy spółki Grupy PKP, który dokonał się w roku 2008, lokomotywa ta stała się własnością spółki PKP Cargo S.A.i po 1 stycznia 2009 roku pozostała w posiadaniu Zachodniopomorskiego Zakładu Spółki PKP Cargo S.A. w Szczecinie.
Przez ponad 28 lat lokomotywa SM42-1069 pełniła służbę na terenie dawnej Pomorskiej DOKP, a miejsce jej stacjonwania zmianiło się zasadniczo dopiero od dnia 1 lipca 2014 roku, kiedy przydzielona została do Zachodniego Zakładu Spółki PKP Cargo S.A. w Poznaniu. 

Model przedstawia lokomotywę SM42-1069 w obowiązującym aktualnie, niebieskim malowaniu spółki PKP Cargo Logistics, a jego oznakowanie i wyposażenie odpowiada stanowi z okresu bezpośrednio po naprawie rewizyjnej ukończonej dnia 29.03.2013 r., podczas której lokomotywa ta otrzymała wspomniane malowanie i została dodatkowo oznaczona numerem EVN: 98 51 8 620 530-0.

Więcej informacji: SK-Model

 

Informacje o modelu:

Model posiada oświetlenie białe oraz czerwone, zgodne z kierunkiem jazdy. Przy każdej lampie zamontowane są diody LED (SMD). Wyposażony jest w gniazdo dekodera 8-pin. Napęd jest bardzo stabilny i cichy. Rusza od najmniejszych napięć. W modelu zamontowany jest silnik trójpolowy z kołem zamachowym.

Seria i nr inwentarzowy:
SM42-1021 (nr fabryczny: 6D-10373/1985)
98 51 8 620 530-0 PL-PKPC
Typ: 6D (spalinowa, manewrowa)
Zarząd: PKP
Przydział: CT Zachodniopomorski (Szczecin)
Epoka: VIa
Rev.: 29.03.2013
Nr katalogowy: Piko 59265
W sprzedaży od: 27 marca 2015
Cena: ~465 zł
Moja ocena: (4/5)
Uwagi:
Przed jazdą zalecane jest przeczyszczenie kół.
Emblemat FABLOK jest zamontowany tylko z jednej strony modelu. Drugi dołączony jest jako osobny element w dołączonym woreczku.


Dane techniczne:

Typ sprzęgów: Żabka
Oświetlenie: Białe (ciepłe - jeszcze cieplejsze niż w poprzednich edycjach)
Rodzaj oświetlenia: LED
Ilość osi: 4 (wszystkie napędzane)
Silnik: 3-biegunowy
Koło zamachowe: Tak (dwa)
Miejsce na głośnik: Tak (owalny, 13 mm średnicy)
Długość modelu: 163,7 mm
Waga: 279 g
Dekoder cyfrowy: Nie (gniazdo dekodera 8-pin)
Gumowe obręcze: 2 (w dwóch osiach, po jednej na oś)


Dedykowane akcesoria:

Dekoder jazdy: Lenz Standard+ 8-pin (10231-01)


Galeria:

Wspólne:


Zamiana miejscami emblematu FABLOK:

Emblemat nazwy producenta FABLOK jest zamontowany tylko z jednej strony - zgodnie z oryginałem.
Niestety, fabrycznie został zamontowany od strony krótkiego przedziału maszynowego, zamiast długiego przedziału maszynowego, czyli odwrotnie niż jest w oryginale.
Emblemat nie jest klejony tylko wciskany, co pozwoli na łatwą jego zamianę.
Zalecam wybicie emblematu od środka modelu, po rozebraniu budy z nadwozia. W przypadku, gdybyśmy chcieli go zdemontować od zewnątrz, a będzie zbyt mocno wciśnięty, możemy go uszkodzić lub co gorsze możemy uszkodzić powłokę  lakieru na modelu.

Do wybicia emblematu polecam wkrętak na bity z magnezem oraz igłę.


Montaż dekodera Lenz Standard+:



Strony innych kolekcjonerów

Polecane sklepy modelarskie

Ankieta | Opinie o sklepach

O mnie
   
Informacje o stronie i prawa autorskie

Jestem kolekcjonerem modeli H0 głównie epoki V i VI kolei polskich, czeskich oraz niemieckich.

więcej...

 

Niniejsza strona internetowa ma charakter wyłącznie informacyjny. Przedstawia recenzję modeli z mojej kolekcji z krótkim opisem oraz obszerną galerią zdjęć. Z góry przepraszam za możliwe drobne błędy w opisach taboru oraz proszę o informacje w przypadku ich wychwycenia. Zezwalam na kopiowanie i wykorzystywanie zdjęć oraz treści z niniejszej strony, wyłącznie pod warunkiem umieszczenia informacji o źródle oraz wcześniejszego poinformowania mnie o tym drogą e-mail. Zabraniam wykorzystywania zdjęć oraz treści w celach komercyjnych.

O stronie | Mapa strony


facebook twitter googleplus