EU07-193 Piko

14 listopada 2014 trafił na półki sklepów od dawna oczekiwany model popularnej lokomotywy EU07 od firmy PIKO w nowym malowaniu PKP Cargo. Jakość wykonania jest na bardzo wysokim poziomie, od ilości detali w jaki jest wyposażony, po silnik, który mimo iż jest trójbiegunowy, nie odstępuje od silników pięciobiegunowych Roco. Zapraszam do przeczytania pełnego opisu oraz obejrzenia szczegółowej galerii zdjęć.

Wyszukaj w sklepach


 

Kalendarz wydarzeń

Lipiec 2020
Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Ostatnio na forum

Źródła nie znaleziono

Węglarka 415W: Montaż pokręteł hamulcowych

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Węglarka 415W: Montaż pokręteł hamulcowych

Roco do zestawu węglarki typu 415W dołącza koła (pokrętła) hamulcowe. Tillig takich pokręteł nam nie daje, więc jeśli zależy nam na jak najbardziej realistycznym modelu, musimy takie pokrętła kupić. Ja zamówiłem od Roco, jako częsci dodatkowe do modelu Roco 66498. Niestety, o ich montaż w wagonie musimy zadbać sami. Poniżej przedstawiam mój sposób na montaż omawianych pokręteł.



Uwaga!

Przed przystąpieniem do jakichkolwiek modyfikacji zalecam dobrze umyć ręce, aby nie zostawiać tłuszczu oraz śladów odcisków na modelu.

Cel:
Montaż pokręteł hamulcowych w węglarkach typu 415W w Roco i Tillig.


Czas pracy:
Ok 2h

Wymagane narzędzia:

  • pokrętła hamulcowe
  • pręt miedziany (wymiary: 27x1 mm)
  • pęseta
  • klej POXIPOL przeźroczysty
  • kostka ścierna (obojętnie jakie ziarno)
  • pędzel 00
  • farba olejna (czarny mat)





ETAP 1
Montaż pokręteł z prętem.

Pierwszym etapem naszej pracy, jest przyklejenie pokręteł do miedzianego prętu.
Średnica prętu ma 1mm, czyli taka sama jak końcówka naszego pokrętła:

Do prawidłowego (prostego) przyklejenia naszego prętu, potrzebny nam będzie pasek kostki ściernej, z wyciętym otworem na koło hamulcowe (tunel) oraz wyciętym paskiem na pręt - należy uważać, aby pasek był dokładnie w linii prostej! Na moim zdjęciu może tak to nie wygląda, ale po osadzeniu prętu jest on w prostej.
Wygląda to mniej więcej tak:


Umieszczamy pręt w wyciętym pasku:

Rozrabiamy klej POXIPOL - bardzo mało, aby tylko wygodnie rozmieszać ze sobą składniki.
Nakładamy bardzo mała ilość kleju (np. wykałaczką albo zatapiamy pręt w kleju) na pręt i przykładamy do pierwszego pokrętła.
Mniej więcej tak (bez kleju i przepraszam za słabą ostrość):

Po sklejeniu pierwszego pokrętła, odczekujemy około 30 minut aż klej dobrze się zwiąże.
Potem możemy przejść do przyklejenia drugiego pokrętła. W tym celu obracamy pręt i mocujemy go w naszej kostce odwrotnie.
Nakładamy klej na drugą stronę prętu i nakłądamy na pokrętło - należy uważać, aby ramiona obu pokręteł były w stosunku do siebie prostopadłe:

Po przyklejeniu obu stron, odczekujemy kolejne pół godziny - najlepiej godzinę czasu, zanim przejdziemy do etapu malowania prętu.
Gdy będziemy mieli pewność, że koła hamulcowe dobrze trzymają się prętu, możemy przejść do etapu malowania prętu.
W przypadku gdy któreś koło zachowuje się niestabilnie, kwestią czasu będzie gdy samo odpadnie. Proponuję nałożyć jeszcze jedną warstwę kleju dookoła okolicy łączenia prętu z kołem hamulcowym

Malowanie to tylko czysta kosmetyka, aby pręt nie wyróżniał się w wagonie swoim metalicznym wyglądem.
Ja do pomalowania użyłem farby olejnej Revell 6 MATT oraz pędzla ITALERI 00:

Po pomalowaniu tą farbą, odczekuję minimum pół godziny przed dalszą pracą.
Efekt końcowy prezentuje się tak:



ETAP 2:
Przyklejanie wcześniej przygotowanego prętu z pokrętłami hamulcowymi.

Ogólny widok wagonu przed przystąpieniem prac.
Na zdjęciu wagon Tillig:

Pokrętło będziemy montować zaraz przy wózku - po przeciwnej stronie przełączników (w Roco jak i Tillig'u):

W modelu Tillig, zadanie jest trochę utrudnione. W Roco, pręt z pokrętłami może wejść pod imitacje osprzętu hamulcowego - nic nie trzeba robić.
U Tillig'a, osprzęt ten jest jedną częścią podwozia i gdy położymy przygotowany zestaw pokręteł hamulcowych, opiera się o imitację przewodów hamulcowych i kołysze:

Aby nasz zestaw trzymał się stabilnie, należy wyciąć niewielki kawałek przewodu hamulcowego na środku węglarki:

Przykładamy przygotowany wcześniej zestaw pokręteł i sprawdzamy czy nic się nie kołysze:

Jeśli wszystko w modelu jest stabilne, rozrabiamy kolejny raz niewielką ilość kleju i nakładamy na podwozie modelu.
Następnie przykładamy nasz pręt z pokrętłami i ustawiamy równo na środku belek. Czekamy około 30 min aż klej wyschnie. Gdy okaże się, że coś jest nierówno, mamy jedynie około 5-10 minut na ewentualną korektę. Potem należałoby odkleić wszystko i spróbować ponownie.

Po wyschnięciu kleju, zamalowujemy go:

Po zakończeniu całego procesu, odczekujemy około 30 minut aż farba wyschnie.
Poręcze zamontowane:

 

Strony innych kolekcjonerów

Polecane sklepy modelarskie

Ankieta | Opinie o sklepach

O mnie
   
Informacje o stronie i prawa autorskie

Jestem kolekcjonerem modeli H0 głównie epoki V i VI kolei polskich, czeskich oraz niemieckich.

więcej...

 

Niniejsza strona internetowa ma charakter wyłącznie informacyjny. Przedstawia recenzję modeli z mojej kolekcji z krótkim opisem oraz obszerną galerią zdjęć. Z góry przepraszam za możliwe drobne błędy w opisach taboru oraz proszę o informacje w przypadku ich wychwycenia. Zezwalam na kopiowanie i wykorzystywanie zdjęć oraz treści z niniejszej strony, wyłącznie pod warunkiem umieszczenia informacji o źródle oraz wcześniejszego poinformowania mnie o tym drogą e-mail. Zabraniam wykorzystywania zdjęć oraz treści w celach komercyjnych.

O stronie | Mapa strony


facebook twitter googleplus