EU07-193 Piko

14 listopada 2014 trafił na półki sklepów od dawna oczekiwany model popularnej lokomotywy EU07 od firmy PIKO w nowym malowaniu PKP Cargo. Jakość wykonania jest na bardzo wysokim poziomie, od ilości detali w jaki jest wyposażony, po silnik, który mimo iż jest trójbiegunowy, nie odstępuje od silników pięciobiegunowych Roco. Zapraszam do przeczytania pełnego opisu oraz obejrzenia szczegółowej galerii zdjęć.

Wyszukaj w sklepach


 

Kalendarz wydarzeń

Styczeń 2020
Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Ostatnio na forum

Źródła nie znaleziono

Piko 59265 (SM42-1069) PKP Cargo

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

SM42-1069 PKP Cargo

Model lokomotywy spalinowej polskiej produkcji typu 6D serii SM42 wyprodukowanej przez firmę Fablok w Chrzanowie. Produkcja odbywała się w latach 1965-1992. Łącznie zbudowano 1822 maszyny (z tego 1157 dla PKP). Oprócz na rynek Polski, lokomotywy produkowane były również do Maroka (w 37 egzemplarzach) oraz Iraku (6 egzemplarzy). Najbardziej popularną barwą tych lokomotyw w Polsce, jest barwa zielona z pomarańczowym pasem oraz dwiema strzałkami skierowanymi w dół na czołach lokomotywy (tzw. sierżant). Przez kolejarzy jak i miłośników kolei, nosi nazwę "Stonka".

Czytaj więcej...

Piko 96363 (ET41-152)

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

ET41-152

Model polskiej towarowej lokomotywy elektrycznej ET41 typu 203E. Modele tych lokomotyw, zostały zapowiedziane przez firmę SK-Model 18 lipca 2014 roku, razem z lokomotywami EU07 (4E i 303E). Premiera modelu zapowiedziana była na grudzień 2014, lecz opóźniła się i ostatecznie lokomotywa pojawiła się do nabycia w sklepach 11 lutego 2015 roku. Jest to pierwszy dwuczłonowy model lokomotywy PKP produkcji seryjnej.

Czytaj więcej...

Schlesienmodelle 107001 (EU07-527)

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

EU07-527

Długo oczekiwany model polskiej lokomotywy elektrycznej EU07 typu 303E. Modele EU07 typu 303E zapowiadane były przez firmę Schlesienmodelle ~1,5 roku temu. Premiera zapowiadana była na wrzesień 2014 roku, lecz niestety opóźniła się. Ostatecznie model w sprzedaży pojawił się 6 lutego 2015 roku. Warto było czekać, gdyż model wyposażony jest w niespotykaną w produkcji seryjnej ilość detali oraz "smaczków". Na wstępie wspomnę, że koszt na jaki wyceniony jest model, to 700 zł. Czy to dużo? W porównaniu z modelami tworzonymi na zamówienie - nie, gdyż ich cena sięga kwoty nawet ponad 3000 zł.

Czytaj więcej...

Roco 62766 (ST44-199)

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

ST44-199

Model radzieckiej sześcioosiowej lokomotywy spalinowej serii ST44 (M62 - oznaczenie rosyjskie) wyprodukowanej w Ługańsku na rynek polski w 1182 egzemplarzach. Budowana była w latach 1965-1988 i dostarczana również na rynek niemiecki (seria BR 120), czeski (ČD781), węgierski (M62) oraz do wielu krajów bloku wschodniego. W Polsce lokomotywa ta, przez kolejarzy jak i miłośników kolei nosi nazwę "Gagar", "Gagarin" oraz "Iwan".

Czytaj więcej...

Piko 59478 (SM42-1021)

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

SM42-1021

Model lokomotywy spalinowej polskiej produkcji typu 6D serii SM42 wyprodukowanej przez firmę Fablok w Chrzanowie. Produkcja odbywała się w latach 1965-1992. Łącznie zbudowano 1822 maszyny (z tego 1157 dla PKP). Oprócz na rynek Polski, lokomotywy produkowane były również do Maroka (w 37 egzemplarzach) oraz Iraku (6 egzemplarzy). Najbardziej popularną barwą tych lokomotyw w Polsce, jest barwa zielona z pomarańczowym pasem oraz dwiema strzałkami skierowanymi w dół na czołach lokomotywy (tzw. sierżant). Przez kolejarzy jak i miłośników kolei, nosi nazwę "Stonka".

Czytaj więcej...

Piko 96361 (EP07-187)

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

EP07-187

Model polskiej pasażerskiej lokomotywy elektrycznej EP07 typu 4E, wyprodukowanej we Wrocławiu - są to przebudowane lokomotywy serii EU07. W Polsce lokomotywa ta, przez kolejarzy jak i miłośników kolei nosi nazwę "siódemka".

Czytaj więcej...

Piko 96360 (EU07-193)

Ocena użytkowników: 4 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka nieaktywna

EU07-193

Model polskiej uniwersalnej lokomotywy elektrycznej EU07 typu 4E, wyprodukowanej we Wrocławiu w ilości 240 egzemplarzy. W Polsce lokomotywa ta, przez kolejarzy jak i miłośników kolei nosi nazwę "siódemka".

Czytaj więcej...

Lokomotywy EU07 (4E, 303E) i ET41 (203E) od PIKO/SK Model

Ocena użytkowników: 4 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka nieaktywna

Lokomotywy elektryczne EU07 (4E, 303E) i ET41 (203E) od PIKO/SK Model

Pod koniec 2013 roku na forum modelarskim została oficjalnie ogłoszona informacja o budowie lokomotywy EU07 w skali 1:87 przez firmę SK Model, która ma mieć swoją premierę i być dostępna w sprzedaży pod koniec 2014 roku. Niestety od tego czasu do marca 2014 roku, była cisza w temacie, aż dostaliśmy oficjalne potwierdzenie od Pana Krzysztofa Koja, że produkcją lokomotyw EU07 zajmie się producent PIKO, czyli ten sam, który odpowiada za produkcję lokomotyw SM42/SP42.

Czytaj więcej...

Lokomotywy EU07 (303E) od SchlesienModelle

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

Lokomotywy elektryczne EU07 (303E) od SchlesienModelle

Bezsprzecznie EU07 jest najbardziej oczekiwanym modelem lokomotywy elektrycznej na polskim rynku modelarskim. Seria EU07 to najpopularniejsza lokomotywa przeznaczona do przewozów pasażerskich (w ostatnim czasie również towarowych) na PKP. Do jej widoku przyzwyczaił się już każdy, kto podróżuje koleją.
W 2013 roku została rozpowszechniona plotka o produkcji lokomotywy przez firmę SchlesienModelle, która okazała się prawdą. Projekt lokomotywy EU07 typu 303E był w toku. Po niedługim czasie, została również potwierdzona informacja o budowie modelu lokomotywy EU07 typu 4E przez firmę SK Model (nie było informacji, jaki producent będzie tworzył model).

Czytaj więcej...

Piko 5/6220/001 (E499.2026) - zielona

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

E499.2026

Model czechosłowackiej lokomotywy elektrycznej typu E499.2 (řada 150/150.2, 151), wyprodukowanej w 1978 roku z przeznaczeniem przewozów pasażerskich (do 140 km/h). Lokomotywy wyprodukowane zostały w ilości 27 sztuk.

Czytaj więcej...

Lokomotywy ST44 od Roco

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

Lokomotywy ST44 od Roco

ST44 - sześcioosiowa ciężka spalinowa lokomotywa towarowa. Model ST44 od Roco z typowo polskimi reflektorami mieliśmy okazję ujrzeć już w maju 2011 roku. Był to długo oczekiwany model popularnego w Polsce "Gagara". Jako pierwszy ujrzeliśmy w sprzedaży egzemplarz z numerem ST44-1028. Pierwsze wrażenia modeli lokomotyw ST44 są bardzo pozytywne. Niestety po bliższym przyjrzeniu się, możemy znaleźć typowe uproszczenia o których mowa poniżej. Jeśli chodzi o właściwości jezdne oraz silnik, z mojej strony brak jakichkolwiek negatywnych uwag. Model ma zamontowany 5-polowy silnik od Roco. Lokomotywa porusza się bardzo cicho i powoli na najniższym napięciu. Oświetlenie wyposażone jest w dwie mikrożarówki (szczegóły niżej). Do tej pory (marzec 2014 r.), Roco wypuściło osiem egzemplarzy (łącznie z ST44-003).

Czytaj więcej...

Roco 62759 (ST44-895)

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

ST44-895

Model radzieckiej sześcioosiowej lokomotywy spalinowej serii ST44 (M62 - oznaczenie rosyjskie) wyprodukowanej w Ługańsku na rynek polski w 1182 egzemplarzach. Budowana była w latach 1965-1988 i dostarczana również na rynek niemiecki (seria BR 120), czeski (ČD781), węgierski (M62) oraz do wielu krajów bloku wschodniego. W Polsce lokomotywa ta, przez kolejarzy jak i miłośników kolei nosi nazwę "Gagar", "Gagarin" oraz "Iwan".

Czytaj więcej...

Liliput L132540 (E 44 103)

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

E 44 103

Lokomotywy typu E 44.5 powstały na bazie pierwowzorów, czyli lokomotyw typu E 44, na zamówienie kolei DRG. Miały one obsługiwać głównie pociągi pasażerskie na trasach górskich. Nowy prototyp E 44.5 został wyprodukowany przez firmę AEG i dostarczony w 1934 roku. Dostał oznaczenie E 44 101. Łącznie wyprodukowano dziewięć lokomotyw tego typu. Pierwsze 4 lokomotywy E 44 101, E 44 102, E 44 103 oraz E 44 104, posiadały moc 1600 kW. Reszta egzemplarzy, czyli E 44 105, E 44 106, E 44 107, E 44 108 oraz E 44 109, posiadały silniki o mocy 2200 kW.

Czytaj więcej...

ACME 60097 (EU43-005)

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

EU43-005 91 51 627 0004-0 PL-PKPC 2151

Model czterosystemowej lokomotywy elektrycznej Bombardier E186 w polskich barwach i oznaczeniu serii EU43 wydzierżawiony od Alpha Trains. Lokomotywy tego typu używane są m.in. przez spółkę PKP Cargo S.A., Pol-Miedź Trans, Lotos (wydzierżawione również dla Kolei Śląskich) oraz Koleje Mazowieckie. Prezentowany model ma naniesione nowe malowanie przewoźnika "PKP Cargo - naturalnie z nami". Nadwozia do tych lokomotyw produkowane są we Wrocławiu.

Czytaj więcej...

Piko 59471 (SM42-1083)

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

SM42-1083

Model lokomotywy spalinowej polskiej produkcji typu 6D serii SM42 wyprodukowanej przez firmę Fablok w Chrzanowie. Produkcja odbywała się w latach 1965-1992. Łącznie zbudowano 1822 maszyny (z tego 1157 dla PKP). Oprócz na rynek Polski, lokomotywy produkowane były również do Maroka (w 37 egzemplarzach) oraz Iraku (6 egzemplarzy). Najbardziej popularną barwą tych lokomotyw w Polsce, jest barwa zielona z pomarańczowym pasem oraz dwiema strzałkami skierowanymi w dół na czołach lokomotywy (tzw. sierżant), lecz ten egzemplarz nosi barwy oliwkowo-brązowe. Przez kolejarzy jak i miłośników kolei, nosi nazwę "Stonka".

Czytaj więcej...

Piko 59472 (SP42-111)

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

SP42-111

Model lokomotywy spalinowej polskiej produkcji typu 101D serii SP42 wyprodukowanej przez firmę Fablok w Chrzanowie przeznaczonej głównie do prowadzenia składów pasażerskich. Produkcja odbywała się w latach 1967-1978 jako modyfikacja lokomotyw SM42. Łącznie dla PKP zbudowano 268 maszyn tego typu. Najbardziej popularną barwą tych lokomotyw w Polsce, jest barwa zielona z pomarańczowym pasem oraz jedną strzałką skierowaną w dół na czołach lokomotywy. Natomiast ten egzemplarz nosi barwy oliwkowo-brązowe, pomarańczowy pas jest jaśniejszy niż standardowo w lokomotywach tego typu, a zamiast strzałki na czołach, jest zamalowany trójkąt. Przez kolejarzy jak i miłośników kolei, nosi nazwę "Kociołek". Lokomotywa SP42-111 została skreślona z inwentarza i zezłomowana.

Czytaj więcej...

Piko 59464 (SP42-071)

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

SP42-071

Model lokomotywy spalinowej polskiej produkcji typu 101D serii SP42 wyprodukowanej przez firmę Fablok w Chrzanowie przeznaczonej głównie do prowadzenia składów pasażerskich. Produkcja odbywała się w latach 1967-1978 jako modyfikacja lokomotyw SM42. Łącznie dla PKP zbudowano 268 maszyn tego typu. Najbardziej popularną barwą tych lokomotyw w Polsce, jest barwa zielona z pomarańczowym pasem oraz jedną strzałką skierowaną w dół na czołach lokomotywy. Przez kolejarzy jak i miłośników kolei, nosi nazwę "Kociołek". Lokomotywa SP42-071 została już skreślona z inwentarza i zezłomowana, lecz do roku 2009 była używana przez spółkę PKP Cargo w Poznaniu.

Czytaj więcej...

Piko 59470 (SM42-567)

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

SM42-567

Model lokomotywy spalinowej polskiej produkcji typu 6D serii SM42 wyprodukowanej przez firmę Fablok w Chrzanowie. Produkcja odbywała się w latach 1965-1992. Łącznie zbudowano 1822 maszyny (z tego 1157 dla PKP). Oprócz na rynek Polski, lokomotywy produkowane były również do Maroka (w 37 egzemplarzach) oraz Iraku (6 egzemplarzy). Najbardziej popularną barwą tych lokomotyw w Polsce, jest barwa zielona z pomarańczowym pasem oraz dwiema strzałkami skierowanymi w dół na czołach lokomotywy (tzw. sierżant). Przez kolejarzy jak i miłośników kolei, nosi nazwę "Stonka". Lokomotywa SM42-567 stacjonowała w Chabówce i prowadziła m.in. pociągi specjalne podczas "Parowozjady" 2009.

Czytaj więcej...

Piko 59462 (SM42-865)

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

SM42-865

Model lokomotywy spalinowej polskiej produkcji typu 6D serii SM42 wyprodukowanej przez firmę Fablok w Chrzanowie. Produkcja odbywała się w latach 1965-1992. Łącznie zbudowano 1822 maszyny (z tego 1157 dla PKP). Oprócz na rynek Polski, lokomotywy produkowane były również do Maroka (w 37 egzemplarzach) oraz Iraku (6 egzemplarzy). Najbardziej popularną barwą tych lokomotyw w Polsce, jest barwa zielona z pomarańczowym pasem oraz dwiema strzałkami skierowanymi w dół na czołach lokomotywy (tzw. sierżant). Przez kolejarzy jak i miłośników kolei, nosi nazwę "Stonka".

Czytaj więcej...

Strony innych kolekcjonerów

Polecane sklepy modelarskie

Ankieta | Opinie o sklepach

O mnie
   
Informacje o stronie i prawa autorskie

Jestem kolekcjonerem modeli H0 głównie epoki V i VI kolei polskich, czeskich oraz niemieckich.

więcej...

 

Niniejsza strona internetowa ma charakter wyłącznie informacyjny. Przedstawia recenzję modeli z mojej kolekcji z krótkim opisem oraz obszerną galerią zdjęć. Z góry przepraszam za możliwe drobne błędy w opisach taboru oraz proszę o informacje w przypadku ich wychwycenia. Zezwalam na kopiowanie i wykorzystywanie zdjęć oraz treści z niniejszej strony, wyłącznie pod warunkiem umieszczenia informacji o źródle oraz wcześniejszego poinformowania mnie o tym drogą e-mail. Zabraniam wykorzystywania zdjęć oraz treści w celach komercyjnych.

O stronie | Mapa strony


facebook twitter googleplus