EU07-193 Piko

14 listopada 2014 trafił na półki sklepów od dawna oczekiwany model popularnej lokomotywy EU07 od firmy PIKO w nowym malowaniu PKP Cargo. Jakość wykonania jest na bardzo wysokim poziomie, od ilości detali w jaki jest wyposażony, po silnik, który mimo iż jest trójbiegunowy, nie odstępuje od silników pięciobiegunowych Roco. Zapraszam do przeczytania pełnego opisu oraz obejrzenia szczegółowej galerii zdjęć.

Wyszukaj w sklepach


 

Kalendarz wydarzeń

Wrzesień 2021
Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Ostatnio na forum

Źródła nie znaleziono

Liliput L132540 (E 44 103)

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

E 44 103

Lokomotywy typu E 44.5 powstały na bazie pierwowzorów, czyli lokomotyw typu E 44, na zamówienie kolei DRG. Miały one obsługiwać głównie pociągi pasażerskie na trasach górskich. Nowy prototyp E 44.5 został wyprodukowany przez firmę AEG i dostarczony w 1934 roku. Dostał oznaczenie E 44 101. Łącznie wyprodukowano dziewięć lokomotyw tego typu. Pierwsze 4 lokomotywy E 44 101, E 44 102, E 44 103 oraz E 44 104, posiadały moc 1600 kW. Reszta egzemplarzy, czyli E 44 105, E 44 106, E 44 107, E 44 108 oraz E 44 109, posiadały silniki o mocy 2200 kW.

Ponieważ klasyczne lokomotywy E 44 w roku 1938 (lub 1939) zostały wyprodukowane już w 100 egzemplarzach, wszystkim zmodyfikowanym E 44.5 zmieniono oznaczenia na numerację 500, aby seria E 44 miała ciągłość numeracji:

  • E 44 101 - E 44 501 (prototyp)
  • E 44 102 - E 44 502
  • E 44 103 - E 44 503
  • E 44 104 - E 44 504
  • E 44 105 - E 44 505
  • E 44 106 - E 44 506
  • E 44 107 - E 44 507
  • E 44 108 - E 44 508
  • E 44 109 - E 44 509

Główne różnice pomiędzy klasycznymi E 44, a nową serią E 44.5 to brak wystających łodyg na czołach lokomotywy oraz inne wózki.
Różnice pomiędzy egzemplarzami E 44 101-104, a E 44 105-109 to m.in. inne wykonanie ostoi (ramy mostka). Ostoja w pierwszych czterech egzemplarzach jest zamknięta. W pozostałych rama ma po bokach widoczne wycięcia.
W 1960 r. jako pierwsza ze służby wycofana została lokomotywa E 44 501. Do 1980 służyła jako obiekt muzealny.
W roku 1968 serię lokomotyw zmieniono z E 44 na 144:

  • E 44 502 - 144 502-2
  • E 44 503 - 144 503
  • E 44 504 - 144 504-8
  • E 44 505 - 144 505
  • E 44 506 - 144 506
  • E 44 507 - 144 507
  • E 44 508 - 144 508-9
  • E 44 509 - 144 509

Wszystkie lokomotywy do roku 1983 wykorzystywane były do prowadzenia pociągów pasażerskich oraz odśnieżania.
W czasach dzisiejszych aktualnie w muzeum pozostały egzemplarze:
E 44 502 Museum Lokwelt Freilassing
E 44 507 Verkehrsmuseum Nürnberg
E 44 508 Verkehrsmuseum Nürnberg
Podczas służby używane były głównie na trasie Freilassing - Berchtesgaden.

Więcej informacji:


Informacje o modelu:

Model posiada oświetlenie białe, zgodne z kierunkiem jazdy. Przy każdej lampie zamontowane są diody LED (SMD). Wyposażony jest w gniazdo dekodera 8-pin. Napęd jest bardzo stabilny i cichy. Rusza od najmniejszych napięć. W modelu zamontowany jest silnik pięciopolowy z kołami zamachowymi.

Seria i nr inwentarzowy:
E 44 103
Typ: E 44.5 (elektryczna, pasażerska)
Zarząd: DRG
Przydział: München
Epoka: IIb
Rev.: 7.11.1935
Nr katalogowy: Liliput L132540
W sprzedaży od: b/d
Cena: ~400 zł
Moja ocena: (4,5/5)
Uwagi:
-


Dane techniczne:

Typ sprzęgów: Żabka
Oświetlenie: Żółte
Rodzaj oświetlenia: LED
Ilość osi: 4 (wszystkie napędzane)
Silnik: 5-biegunowy
Koło zamachowe: Tak (dwa)
Długość modelu: 156 mm
Waga: 393 g
Dekoder cyfrowy: Tak (dodatkowo: Lenz Silver / 21-pin)
Gumowe obręcze: 2 (w dwóch osiach, po jednej na oś)


Galeria:



Strony innych kolekcjonerów

Polecane sklepy modelarskie

Ankieta | Opinie o sklepach

O mnie
   
Informacje o stronie i prawa autorskie

Jestem kolekcjonerem modeli H0 głównie epoki V i VI kolei polskich, czeskich oraz niemieckich.

więcej...

 

Niniejsza strona internetowa ma charakter wyłącznie informacyjny. Przedstawia recenzję modeli z mojej kolekcji z krótkim opisem oraz obszerną galerią zdjęć. Z góry przepraszam za możliwe drobne błędy w opisach taboru oraz proszę o informacje w przypadku ich wychwycenia. Zezwalam na kopiowanie i wykorzystywanie zdjęć oraz treści z niniejszej strony, wyłącznie pod warunkiem umieszczenia informacji o źródle oraz wcześniejszego poinformowania mnie o tym drogą e-mail. Zabraniam wykorzystywania zdjęć oraz treści w celach komercyjnych.

O stronie | Mapa strony


facebook twitter googleplus