EU07-193 Piko

14 listopada 2014 trafił na półki sklepów od dawna oczekiwany model popularnej lokomotywy EU07 od firmy PIKO w nowym malowaniu PKP Cargo. Jakość wykonania jest na bardzo wysokim poziomie, od ilości detali w jaki jest wyposażony, po silnik, który mimo iż jest trójbiegunowy, nie odstępuje od silników pięciobiegunowych Roco. Zapraszam do przeczytania pełnego opisu oraz obejrzenia szczegółowej galerii zdjęć.

Wyszukaj w sklepach


 

Kalendarz wydarzeń

Lipiec 2020
Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Ostatnio na forum

Źródła nie znaleziono

Węglarka 415W: Demontaż i przesunięcie stopni w Roco

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Węglarka 415W: Demontaż i przesunięcie stopni w Roco

Producent Roco, wypuścił serię wagonów typu 415W serii Eanos z różnych okresów oraz malowań. Pierwsze wypusty były w barwach brązowych z oznaczeniami CNTK Żmigród. Pozostałe w nowym malowaniu PKP Cargo. W połowie wypuszczonych przez producenta modeli, stopnie nad wózkami były umieszczone w złych miejscach. Poniżej przedstawiam krótki poradnik, jak naprawić ten błąd.



Uwaga!

Przed przystąpieniem do jakichkolwiek modyfikacji zalecam dobrze umyć ręce, aby nie zostawiać tłuszczu oraz śladów odcisków na modelu.

Cel demontażu:
Przesunięcie nieprawidłowo fabrycznie zamontowanych schodków.

Dotyczy wagonów:

  • Węglarka Eanos 31 51 537 7 117-7 | Roco 66513 (edycja II) CNTK Żmigród
  • Węglarka Eanos 31 51 537 7 126-8 | Roco 66513 CNTK Żmigród
  • Węglarka Eanos 31 51 537 7 162-3 | Roco 66498 (II edycja, nowe logo PKP Cargo)
  • Węglarka Eanos 31 51 537 6 675-5 | Roco 67661 (67976)
  • Węglarka Eanos 31 51 537 7 719-0 | Roco 67662 (67976)
  • Węglarka Eanos 31 51 537 6 857-9 | Roco 67663 (67976)

Wymagane narzędzia:

  • pilnik lub pęseta
  • plastikowy przyrząd do podważania





ETAP 1
Przygotowanie.


Ogólny widok węglarki przed modyfikacją.






W pierwszej kolejności obracamy wagon wózkami do góry i demontujemy je.




Następnie przystępujemy do demontażu zderzaków.






ETAP 2:
Rozdzielenie podwozia od nadwozia.

W celu rozdzielenia podwozia wagonu od budy, musimy użyć wcześniej przygotowanych narzędzi.
Oba elementy są ze sobą bardzo dobrze sparowane. Wszystkie czynności musimy robić powoli i z wyczuciem, aby nie uszkodzić drobnych elementów modelu.
Wagon oprócz zderzaków trzymających podwozie, posiada aż sześć zatrzasków, które trzeba odblokować.
Pierwszą czynnością jest delikatne odważanie podwozia - robimy to wsuwając plastikowy podważacz w otwór na kinematykę.
Drugą czynnością jest jednoczesne odginanie pilnikiem podwozia od budy wagonu - wsuwamy pilnik w otwór, w którym zamontujemy prawidłowo schodek.




Zwalniamy zatrzask.




Teraz (można to zrobić bez używania narzędzi), zwalniamy zatrzask po przeciwnej stronie wagonu.




Wsuwamy podważacz pomiędzy oba rozdzielane elementy i przesuwamy go powoli w kierunku pozostałych zatrzasków.




Gdy zwolnimy wszystkie zatrzaski, będziemy mieli rozdzieloną budę wagonu, podwozie, oraz dwa schodki (poniżej zdjęcia z zaznaczonymi miejscami, w których są zatrzaski).














ETAP 3:
Prawidłowe wpasowanie schodków w odpowiednie otwory oraz montaż wagonu.


Nakładamy podwozie na budę wagonu i przykładamy schodki do odpowiedniego otworu.




Po nałożeniu schodka, zatrzaskujemy tylko pierwszy zatrzask.




Naciągamy kinematykę ze sprzęgiem, aby wskoczyła na swoje miejsce.
Następnie zatrzaskujemy zatrzask po przeciwnej stronie.






To samo robimy po drugiej stronie modelu.
Na koniec zapinamy zatrzaski w środkowej części modelu.




Instalujemy z powrotem zderzaki.




Nakładamy podkładki w miejscu, gdzie zamontujemy wózki.




Montujemy wózki i gotowe.






Efekt.



Strony innych kolekcjonerów

Polecane sklepy modelarskie

Ankieta | Opinie o sklepach

O mnie
   
Informacje o stronie i prawa autorskie

Jestem kolekcjonerem modeli H0 głównie epoki V i VI kolei polskich, czeskich oraz niemieckich.

więcej...

 

Niniejsza strona internetowa ma charakter wyłącznie informacyjny. Przedstawia recenzję modeli z mojej kolekcji z krótkim opisem oraz obszerną galerią zdjęć. Z góry przepraszam za możliwe drobne błędy w opisach taboru oraz proszę o informacje w przypadku ich wychwycenia. Zezwalam na kopiowanie i wykorzystywanie zdjęć oraz treści z niniejszej strony, wyłącznie pod warunkiem umieszczenia informacji o źródle oraz wcześniejszego poinformowania mnie o tym drogą e-mail. Zabraniam wykorzystywania zdjęć oraz treści w celach komercyjnych.

O stronie | Mapa strony


facebook twitter googleplus